piątek, 7 września 2012

Odrobina słodyczy





Generalnie, do jedzenia słodkości i ich przyrządzania nie potrzebuję specjalnej zachęty, lecz tym razem była ku temu okazja- urodziny Mojego (nadal bardzo młodego!) Męża. Po pomysł udałam się, tradycyjnie, do sieci. Nie szukałam po omacku- ma kilka sprawdzonych witryn. Zdecydowałam się na prostotę i składniki, które będzie mogła też zjeść nasza najmłodsza smakoszka (święto to święto!). Powiem prosto, polecam-bo pyszne!

 Sernik na zimno z toblerone 

Składniki na spód:
  • 160 g ciastek digestive w gorzkiej czekoladzie (ja dostałam ciasteczka w mlecznej czekoladzie, więc do całości dodałam łyżkę kakao)
  • 50 g roztopionego masła
Ciastka pokruszyć (w malakserze lub wałkiem), wymieszać z masłem. Tortownicę o średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na spód wyłożyć masę ciasteczkową, wyrównać. Włożyć do lodówki na czas przygotowania masy serowej.

Składniki na masę serową:
  • 250 g sera kremowego ( ja dodałam mascarpone, może być tez philadelphia)
  • 300 ml śmietany kremówki 36%
  • 100 g batonika toblerone, bardzo drobno posiekanego ( ja dodałam 2 drobno pokrojone snickersy i kilka cukierków michałków)
  • 120 g białej czekolady
Śmietanę ubić. Do ubitej dodać serek i dobrze wymieszać (szpatułką lub mikserem).Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej. Roztopioną dodawać do masy serowej i szybko wymieszać (lub zmiksować). Dodać pokruszone toblerone i wymieszać.Masę serową wyłożyć na schłodzony wcześniej spód i wyrównać. Schłodzić przez noc w lodówce.

Smacznego!


 p.s. Przepis znalazłam w serwisie mojewypieki.com klik klik 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz